tisdag 13 april 2010

Gästdesigner denna månad är...


Linda som för tillfället är föräldrarledig/arbetssökande började för 8 år sedan att göra kort. Dom var då väldigt enkla. Och sen har det bara rullat på! Linda säger att hon är en av många som fastnat i "papperspyssel-landet", Om skulle behöva välja mellan scrapbooking och kortmakeri skulle hon utan tvekan välja det senare. Hon älskar stämplar och olika färgläggnings sätt och tycket att det är rofullt att sitta framför tv:n och färglägga motiv. Som gästdesigner för april har Linda gjort det här vackra tackkortet.

Till den fina tagen använde Linda distresser och gnuggade sen färgen med en svamp. Sedan stämplade hon ränderna med en annan distress dyna. Jag blev väldigt glatt överraskad då jag såg den runda söta spetsen på Lindas kort! Här har hon var sedan väldigt inovativ och till och med tagit tillvara på den celofanpåse som jag skickat grejerna i.

För Linda är skapandet en ventil i vardagen, ett bra sätt att koppla av. Och då hon säger att "lek med färg och form gör mig harmonisk" är jag nog inte ensam om att infinna mig i ledet bakom Linda.

Den här fina fjärilen, bradsen, blomman, gemet och silverstjärnorna kommer alla från Scrapmoment.com. Och så spetsen förstås! ;o)
Tack snälla Linda att du delade med dig av ditt underbart fina tackkort. Här får vi återigen bevisat att det gamla talesättet är sant... Blått är flott!
Tjingeling 4 now!

5 kommentarer:

Ellis sa...

Vilket tjusigt kort! =)
Kramar

Gurkiss Scrappande sa...

Jätte fint kort :)

KUL att få se vad du kommer skapa :)

Kram Gurkiss

Hegu sa...

Jag håller med...vilket superfint kort!! Påhittigt med påsen...:)

linaliten sa...

Vilket vackert kort och vad kul att se dig skapa här! :)

the80sme sa...

Väldigt snyggt, smart att använda påsen, sparar min till något riktigt speciellt :) Väntar fortfarande på att de ska komma upp i shoppen de är så otroligt vackra :D ♥