tisdag 14 september 2010

Livet blir inte riktigt alltid som man tänkt sig....jag är sjuk!!! Men har man sagt A så måste man säga B.... näst in på banan i vårt DT-Maraton är............LILLSIS

Min lillasyster Lilli aka Lillsis.......hon är mamma, syster, formgivare och min absolut bästa vän ;-) (sagt med min bästa Petra Mede röst).

DT-Lillsis inleder sin maraton vecka med ett kort med hösttema. Kortet är gjort med dekorationer och band från Septembers månadskit ”Ut i skogen”. De ut punchade/stansade löven monterade med dubbelhäftande 3D-kuddar är satta i olika nivå för att få en mer levande yta. Sidenbanden är fästa med dubbelhäftande tejp.

En stor brad har använts som center av blomman som är gjord av en blomma och en nylonblomma.

Varje dag här veckan så kommer vi även att ha skisser på det vi presenterar. Om ni får inspiration från skissen vore det jättekul om ni ville lämna en kommentar med en länk till er blog eller webbgalleri.

Välkomna tillbaka till bloggen imorgon för ännu mer inspiration från DT Lillsis.
Tjingeling och happy tisdag allihop, nu ska jag gå och krya på mig med lite glass (i stora lass)! :)

Martin Söderberg
(Hellens sekreterare)

1 kommentar:

Hegu sa...

Vilket superfint höstkort och vad roligt med skisser...det ser jag fram emot...

Vad kul att se Lilli här på bloggen...äntligen!:)Ser fram emot din vecka...

Kram