tisdag 3 augusti 2010

Tillåt oss att presentera...

Pippin är den, så otroligt begåvade, kreatör som vann vår månadstävling i maj då det gällde att skapa ett student- eller examenskort. Vinnaren fick, förutom ett hemligt paket, även erbjudandet om att vara gästdesigner under augustimånad. Vi på Scrapmoment.com kunde inte bli lyckligare då Pippin valde att ta sig an det uppdraget och hon skapade några underbara alster för oss med några av höstens härliga nyheter från butiken. Ni kommer att få se det ena mästerverket efter det andra men först ut kommer det här otroligt snygga gratulationskortet.

Stämpelmotivet på det här fantastiskt fina kortet är en digistämpel. Och visst passar den otroligt bra tillsammans med några av höstens nya charms och pärlor. Dom silverfärgade aluminium rosorna, kvisten och kvinnohuvudet är ju nästan som skapta för detta snygga kort. Och tillsammans med den egengjorda rosetten, som går genom vår nya banddekorationen, blir den nya "pärlor-på-nål"-dekorationen som pricken över i:et.

Som ni säkert förstår har Pippin hållt på och skapat i hela sitt liv. I början var det mycket klädsömnad, stickning mm, senare gick hon över till smycken, servettdecoupage och liknande, men sedan hon upptäckte kortmakeri 2003 har hon fastnat helt i det! Hon tycker att kortmakeri är så vansinnigt roligt och känner att hon hela tiden utvecklas och säger att; Skapandet är verkligen en livlina för mig.

Jag tror att vi är många som hänger i liknande livlinor där ute! Jag för egen del ser verkligen fram emot att få komma hem till Taiwan i nästa vecka och haka tag i min igen. (Nu var det väldigt länge sedan jag satt i mitt kära kära scraprum!) Men under tiden kommer jag, och säkert många med mig, självklart att titta in hos Pippin och hos andra kreativa själar för att samla på mig lite inspiration inför den annalkande hösten.

Vill du att vi hittar till dig också? Glöm då inte att länka till din blogg antingen här, eller i vår Facebookgrupp Friends of Scrapmoment.com, så lovar jag att vi tittar in på besök.

Nu återstår det bara att säga; 1000-tack Pippin! För att vi får dela med oss av dina fantastiskt fina alster! Det kommer att bli otroligt kul att få visa upp ännu fler mästerverk under augusti månad! Ni kan se fram emot massor med inspiration!

Tjingeling 4 now ! Vi ses i cyberspace!

Inga kommentarer: