torsdag 2 september 2010

Och nu.... No. 2

Igår drog ju vi på Scrapmoment.com igång vårt DT-maraton och då visades det första av 30st kommande alster som kommer att presenteras här på bloggen under hela septembermånad. Första veckan är det jag, Hellen Propellern som delar med mig av 7st grejer jag gjort med saker från butiken.

Och här kommer en nu! Tillåt mig presentera alster nr2.

Det blev en LO med "glad" tjej och en söt liten fjäril. Det är min älskade dotter Mildred som under förra årets Luciafirande tillslut tröttnade på att jag ständigt jagade henne med kameran på jakt efter den perfekta bilden på henne i luciakronan. Jakten avslutades då hon tillslut utbrast:

Det här är det sista kortet jag tog på henne i krona. Och jag gillar det skarpt! :)

Jag vet inte riktigt varför jag valde att använda lila till den här LO men jag tycker verkligen att det passar bra... vilken tur sen att det är Mims favorit färg! :) Jag satte en liten bukett med vita rosor och gröna blad tillsammans med några vita pärlor på tråd. Och då jag ville ha ännu fler blommor fyllde jag på ytterligare med utstansat retroblommor i strl S och M som jag sen satte en liten vit pärla i mitten på. Som många av er säkert redan vet älskar jag ju blommor och band så självklart fick även den här LO:en ett band, ett vackert djuplila ett- om det nu finns nån färg som heter så? Bandet dekorerade jag sen med en mina nya favoriter från butiken nämligen banddekorationen Sparkle.

Till sist avslutade jag LO:en med en liten sak som trots sin litenhet säger väldigt mycket: Made with a smile! Och det är sant! Jag vet inte hur många gånger jag log vid minnet av min lite lätt irriterade tjej i luciakrona.

Tjingeling 4 now! Välkomna tillbaka imorgon!

4 kommentarer:

Päivi sa...

Vilken härlig bild du scrappat. Perfekta färgkombinationer och roliga detaljer *gillar* :o)

Hälsningar från norra Sverige!

Ellis sa...

Jättefin LO! =)
Kram

Scrapmoment Hellen sa...

Tack tjejer!Jag måste erkönna att jag blev väldigt nöjd med resultatet. Nu ska jag titta in hos er!

Tjingeling!

Unknown sa...

Bekant situation på något sätt.
/Marty