söndag 19 september 2010

Happy to be back!

Låt mig först och främst tacka för alla "krya på dig" hälsningar jag fått här på bloggen och via mejl under min tid på sjukhuset och till sängs. Det värmde verkligen mitt supersnurriga huvud! Snurrigheten visade sig komma av ett virus som attackerat en nerv i innerörat och den attacken resulterade i att min balans totalt slagits ur funktion. Man blir verkligen handikappad utan en fungerande balans! Hjärnan försöker kompensera signalen från örat vilket bara gör det ännu mer snurrigt. Allt roterar i en galen fart och till och med ögonen, som utan framgång försöker finna en fokuserings punkt, snurrar runt i skallen. Allt detta har lett till att jag inte kunna göra något annat än ligga stilla till sängs i ett mörkt rum då alla rörelser bidragit till ett illamående utan dess like. Detta är alltså anledningen till att jag inte kunnat uppdatera varken blogg eller FB-gruppen den senaste veckan.

Och jag har heller inte kunnat skriva om min så begåvade och älskade lillasyster Lilli som snörat på sig skorna och sprungit på i vår DT-Maraton då jag legat sjuk. Jag är så otroligt tacksam att ha henne som DT-medlem i vår lilla scrapfamilj. Hon har själv fått presentera sig och det känns himla trist att jag inte kunnat ge henne den cred hon förtjänar. Jag är nämligen ett av hennes allra största fans! Kan kanske tyckas vara lite partiskt men jag är säker på att om ni följt henne under veckan håller med mig om att hon är otroligt bra!

Sen innan jag går vidare vill jag bara passa på och rikta ett stort TACK till min älskade Martin som inte bara tagit hand om allt här hemma utan även läst alla hälsningar, skrivit på bloggen och packat/skickat alla beställningar under tiden jag varit som sjukast. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan dig!!! Jag blir bättre och bättre för varje dag tack vare dig (och medicinerna förstås) och redan nu flaggar jag för, och lovar dig, en helkväll på stan, bara du och jag, då jag är helt återställd!

Nej nu pratar vi inget mer om det som varit utan nu blickar vi framåt! Tyvärr har vi inte hunnit lägga ut någon ny månadstävling men oroa er inte den kommer att presenteras imorgon tillsammans med vinnaren av förra tävlingen.

Sen var det ju meningen att vi från och med oktober skulle presentera vår ”NYA butik”. Men på grund av min frånvaro blir det nu först i november som den kommer att lanseras. Vi kan avslöja att stora förändringar är på gång! Förändringar som vi hoppas kommer att välkomnas av er med öppna armar.

Varmt välkomna har vi för övrigt blivit hos Scrapptorget som vi sponsrar den här månaden. Scrapptorget är en fantastisk mötesplats för alla scrappare. Deras målsättning är att beröra, inspirera och sprida så mycket skaparglädje kring sig som möjligt. Något som dom lyckas väldigt bra med tycker jag! Idag presenteras jag, Hellen, och Scrapmoment.com hos dom så titta in där så får ni veta lite mer om mig och butiken!

Nej, nu har jag en hel del att ta tag i som ni säkert förstår. Skrivs snart igen! Tjingeling mina vänner!!!

3 kommentarer:

the80sme sa...

Vad skönt att du mår bättre! Det låter inte alls kul att må som du gjort, stackare! Kul att du är tillbaka nu dock :)
Ska bli super spännande att höra om förändringarna!
Kram!

Hegu sa...

Åååhhh...vad skönt att höra ifrån dig! Jag har tänkt sååå mycket på dig och undrat vad som hänt...nu vet jag. Låter läskigt med det där viruset!:( Skönt att du är på bättringsvägen...

Mail kommer från mig i morgon efter lunchtid här i Sverige.

Ta nu hand om dig! Vila och ta det lugnt...och så hoppas jag att du snart ska vara helt frisk!

Kram på dig!

Ellis sa...

Skönt att höra att du är piggare, både min mamma och en kompis har haft samma sak, så vet att det inte är lätt!
Spännande med förändringar! =)
Kramar, Elenor