fredag 2 september 2011

Every moment is truly a scrapmoment!

Så sant så sant!!! Att välja fotografier att scarppa med kan ibland vara väldigt svårt. Jag menar det finns ju så galet många att välja bland! Men att jag skulle välja detta foto var det ingen tvekan om. Då min dotter var 4 år hittade hon en liten glaskula ute på gården. Eftersom hon inte ville att den som tappat kulan skulle gå runt och leta efter den sa hon bestämt att hon måste sätta upp en lapp i hissen. Hon satte sig ner, klippte till en lapp och skrev.... För dom som inte riktigt förstår vad hon skrivit kommer här en översättning: Vi har hittat en kula. Mimmi Bergsundsgatan. våning 5.


Jag älskar Mimmis stavning och inte minst hennes beslutsamhet att hitta kulans ägare. En händelse som denna skulle lätt kunna ha glömts bort bland alla andra små vardaliga saker som sker hela tiden. Att vara en scrappande mamma är allt bra underbart.... nu har ju jag sett till att den inte gör det!!!



Så vad blev det då av den lilla kulan undrar ni? Tyvärr gav sig aldrig någon ägare till känna men det verkade inte besvära Mimmi så mycket i slutändan för hon fick ju behålla den!



Tjingeling å happy fredag allihop!

3 kommentarer:

Tessilago sa...

Så gulligt! Klart någon borde sakna sin kula.
Kul att du förevigade lappen. Det är många minnen man har i huvudet men inte på bild.
Googlade lite på scrapbook för att få lite ideér till mitt fotalbum och hittade hit. :)

Scrapmoment Hellen sa...

Hej va kul att du hittade hit! Tyvärr hinner jag inte så ofta uppdatera bloggen men jag försöker sä välkommen tillbaka igen. Hoppas att du hittade lite inspiration iallafall. Nu kilar jag över till dig och tittar lite jag med! Ses där!:)

//Hellen

Scrapmoment Hellen sa...

Hoppas du ser det här Tessilago för jag kundet inte kommentera på din sida! :(

Hej du! Underbart vilka grejer du gör och delar med dig av! Kul att du hittade mig så jag hittade dig! till dig kommer jag absolut tillbaka!

Ses igen alltså!
//Hellen