tisdag 7 september 2010

Jag... orkarrrrr... inteeeee...meeeeerrrr...

Inte direkt en…

Snacka om att nästan snubbla på mållinjen! Det var galet nära att jag inte skulle hinna lägga ut mitt sista DT-Martaton alster innan nästa DT-medlem presenteras imorgon. Jag har haft fullt upp precis hela dan och då jag äntligen fick tiden att sätta mig ner vad hände då? Jo, strömavbrott!!! Det var helt bäcksvart i hela huset, till och med på gatan utanför, inga gatuljus alls! Jag hade hoppats hinna lägga ut min "grej" lagom till lunch, men icke… nu blir det ju till middag istället! (Vi ligger 6 timmar före Sverige.) Jag funderade allvarligt på att ta med ett stearinljus in i scraprummet men med tanke på mina 2 lite mörkrädda barn, som sprang fram och tillbaka mellan mig och sin pappa, kändes det inte som världen smartaste idé. Massor med scrappapper-- stearinljus. Nej, jag tror inte det! Provade ett tag med en ficklampa men blev galen då jag hela tiden fick styra runt den för att försöka hitta grejer. Självklart kom ljuset tillbaka tillslut och jag fortsatte jobba på… bara det att sen hände det ytterligare 3 gånger till efter det! Jag var då en mycket arg scrappare! Men visst blev jag tillslut färdig men eftersom jag i vanliga fall fotar i dagsljus blev inte bilderna direkt som jag tänkt mig. Men här kommer dom i alla fall. (Ok, slutgnällt för denna gång!)

Mitt sista bidrag till vår DT-Maraton blir denna lilla veckokalender där jag (läs: förhoppningsvis imorgon) skall skriva in barnens alla ”After school activites”. Det är ju en del att hålla reda på! Håll till godo kamrater!


Till första sidan, måndag, har jag använt en kommande nyhet, ett journalingark med Miss Sweet, och två av våra band. Det nya småprickiga med en banddekoration och det rosa bandet med hjärtan på.

Sen gav jag den söta lilla Miss Sweet en cykel som ni kommer att hitta bland våra nyheter i oktober.

Tisdags-sidan fick några blå aluminiumrosor, en rad med popmpomband och små moln utstansade med en moln puncher i strl. S. Journalingsarket Happy Go Lucky kommer även det i oktober.

Onsdag. En orange trädeko.ballong flyger, tillsammans med en liten slända, sin kos. Två pompombollar finns på varsin sida om journalingarket Cute. (Nyhet i oktober.) Och igen ett av våra nya superfina band.

Torsdag med coolt robotpapper som tillsamman med lite svarta blingstenar balanserar det annars så sockersöta sidorna.
Liten kille med attityd?

Freeeedaaag! Ett av våra andra coola journaling ark, I love rock.

Vad passar bättre till det uttalandet om inte ett svart band, ett spänne och en snygg elgitarr dekorerad med lite bling?

Sen var det lördag! Yippi! Då finns det ju så många olika grejer man kan göra!

Därför valde jag att göra en liten ficka där jag la en massa journalingkort, från olika askar, där jag skrivit upp några av dom återkommande grejer vi gör på lördagarna.

Sen är det bara för barnen att klämma fast lördagens aktiviteter med dom små pappersklämmorna som jag dekorerat med en liten bling. På vissa av korten har jag hängt en "talande charm"på, tex som här: en sax och en mugg med pennor för pyssel, då sonen inte kan läsa riktigt än.

Andra exempel på charms är en nalle på barnvaktskortet. På ett kort, See friends, har jag satt både en sol och en måne. Dom är dit satta så att man kan snurra på dom så att bara en hänger fram, beroende på om vi skall bort på dagen eller på kvällen.

Och så till veckans sista dag; Söndag med ett vackert solgult band. Då tar vi det ofta lugnt eller så gör vi något annat kul. Ofta blir det en utomhus aktivitet där av lövet, som jag fäst med en klämma, och den lilla snigeln. Sen brukar vi ofta ta en eftermiddags fika på söndagarna och det enda som jag kunde komma på som passade var två stycken glassar. JAG ÄLSKAR GLASS!!! Glass är party precis som våra vänner från Happy Go Lucky verkar ha på journalingarket.

En söt liten krabat som verkligen blivit en storsäljare i butiken.

Jaha, då har jag sprungit i mål tillslut i alla fall. Det har varit lite stressigt men mycket roligt. Nu återstår det bara för mig att hälsa er varmt välkomna tillbaka till bloggen imorgon för att se vem som, under dom kommande 7 dagarna, snörar på sig skorna.

Tjingeling och god natt!

5 kommentarer:

Ellis sa...

Åhh vad läckert det blev, gillar blomranden på måndag, hur är den gjord?
Rockkorten är ju bara så coola, elgitarren blev perfekt! =)
Måste nog shoppa lite senare, kanske som en present till mig själv! =)
Kram

Päivi sa...

Men du så läckert! Super! Jag måste börja snabbt använda mig av mina hög med journaling för att få beställa nya, fniss...

Min son skulle behöva ett ställe med sina kompisars telefonnummer samlat.

Får lifta dig? Och använda din idé men göra det till ett litet telefonalbum?

Skulle nog vara rätt coolt att göra en sida för varje kompis (de han ringer oftast i alla fall) med deras telefonnummer.

Hälsningar från norra Sverige

Hegu sa...

Vilka urläckra grejer du gör Hellen!!! Denna kalender för veckans dagar är helt underbar...speciellt lördagens alla små kort. Vad mycket kul ni verkar göra med familjen på helgerna!:)

Ser fram emot oktobers nyheter!:) Jag hoppas att jag är klar med mina 100 alster då så att jag kan ge mig tillåtelse att börja shoppa igen...:) Bäst jag sätter fart...

Kram
Helen

Scrapmoment Hellen sa...

1000-tack för alla söta kommentarer! Det värmer! Speciellt när det va så stressigt mot slutet och jag var orolig för resultatet.

Ellis: Punchern är en Martha Steward puncher.

Päivi: Självklart får du lifta!!! Smart idé med telefonbok! Hör gärna av dig så vi får se hur den blev! Otroligt nyfiken! :)

Tjingeling!

the80sme sa...

Sjukt snyggt, jag är så grymt imponerad! Vilket jobb du lagt ned på alla dina fina alster!
Tack för all inspiration! ♥